tirsdag 30. mars 2010

Here's my message in a bottle


God kveld! Flaut å si men det er ikke mange timene siden jeg sto opp og spiste "frokost" (noen vil kanskje kalle det kveldsmat til og med). Jeg var jo på nattvakt i natt så kroppen min hadde behov for å hvile :-) Nattvakten gikk fint, jeg satt store deler av natten og observerte en pasient som hadde indre blødning så det ble ikke mye pasientkontakt med de andre pasientene på avdelingen tho'. Noe ble det da, blandet noen antibiotika sammen med sykepleieren og hjalp henne med å henge opp og koble til under hennes tilsyn da, siden jeg ikke har autorisasjon som sykepleier enda. Fikk forresten vite at det koster 990 kr i gebyr bare for å få autorisasjonen, det var kanskje litt drøyt eller? Trodde seriøst jeg leste feil da jeg så brevet fra skolen jeg, men neida. For vi er jo ikke fattige studenter nok fra før av med den "feite lønningssjekken" fra lånekassen som dumper inn på kontoen vår én gang i mnd mener jeg. Det skal koste å bli sykepleier har jeg skjønt.. Både blod, svette og tårer, og ikke minst enda mer penger!

Vil bare meddele noe som jeg anser som ekstremt viktig å huske på som helsepersonell i arbeid med pasienter. Leste på www.agderposten.no tidligere i dag at en lege hadde snakket nedlatende om en komatøs pasient, tiltalt vedkommende som en grønnsak og pratet stygt om pasientens tenner. Da pasienten våknet igjen fra koma kunne hun minnes alle legens nedlatende ord om henne. Så husk på dette: hørselen er det siste som forsvinner! Dette angår også mors-pasienter. Det er ikke slik vi ønsker å bli husket av pasienter som har lagt livet sitt i våre hender, er det vel? :-) All credit til den sykepleieren som sto opp og talte mot legen i pasientens nærvær, selv om det var til ingen nytte ift legen i selve situasjonen.

Men nå setter jeg streken her, skal til Kenneth senere og på aftenvakt i morgen på sykehuset, deretter dagvakt på torsdag. Vet ikke hvor mye jeg får tid til å blogge frem til da. Mye leilighetstitting som skjer for tiden også, føler nesten jeg bor på finn.no etc. Må være klar for spontan tur til Kr.sand når som helst om vi finner noen interessante leiligheter å gå på visning. Er konstant spent jeg, kjenner det skal bli så deilig å få alt i boks. Pratet med sjefen min på SSK i går og vi har bestemt første opplæringsdag som sykepleier sammen, tirsdag 25. mai kl 08:00. Gleder meg! :-) Det er rett etter pinsehelgen, og jeg har hørt rykter om at pinsehelgen pleier å være fantastisk nydelig på det blide sørland, så det er planen! ;-) Ha en finfin kveld i hvert fall ♥

4 kommentarer:

Katrine sa...

Flink du er Jeanette :) Og JA, 990 er i overkant, det er lissom ikke måte på hva som skal koste penger :S

Tenker du kommer til å kose deg verre på sørlandet i sommer, er da det virkelig er fint ja :) Kose deg masse i kveld ;) Klemmer

Ronny Andersen sa...

Gled deg til å flytte til Kristiansand, Jeanette :-D
Etter min mening er det Norges desidert fineste by (spesielt om sommeren) =]
Lykke til i "jakten på drømmeleiligheten" c",)

Jeanette (JEA) sa...

Katrine: Nei det har du så rett i, trodde ikke vi måtte betale så mye for å få en atutorisasjon, men joda :S

Det tenker jeg også at jeg kommer til å gjøre snupp, og jeg tenker at du kommer til å kose deg like ille når du kommer på besøk til meg :D Hihi. <3

Jeanette (JEA) sa...

Ronny: Tusen takk for det, kan love deg at jeg gleder meg, blir kjempebra, og dog litt skummelt også men det går seg til ;-) Hehe.

Er fullstendig enig med deg at Kr.sand er Norges vakreste by! Helt nydelig der :-) Tusen takk for det, du får følge med her da vet da på hvordan det går med leilighetsjakting ;-)