torsdag 18. mars 2010

Jay Sean - Tonight



Jeg vet ikke helt om jeg tør å si dette, men... jeg tror vi er ferdige med hele bacheloroppgaven!? Det føles nesten litt surrealistisk om jeg får være ærlig, og ikke helt denne følelsen jeg forestilte meg at jeg skulle sitte med når den var ferdig, men nå er den altså det da. Det er jo tross alt avsluttende eksamen og hovedoppgave for hele studiet, og vi har hørt om denne oppgaven siden vi starten høsten 2007. Og nå er vi altså ferdige med bacheloroppgaven, mens innleveringsfristen egentlig er 26. mars.

Kjenner nesten at jeg får litt småpanikk, men samtidig vet jeg at vi har jobbet ordentlig godt med den helt siden i høst, og som veilederen vår også sier så var vi tidlig ute med å finne tema for oppgaven, utforme en problemstilling og lage en prosjektplan hvor vi kontinuerlig har klart å holde tidsfristene underveis i prosessen. Vi var også tidlig ute med å finne relevant litteratur, vitenskapelige forskningsartikler og metode til bacheloroppgaven hvor vi valgte å gå ut i praksisfeltet og gjøre et dybdeintervju med en sykepleier på en intensivavdeling hvor de forholder seg til pårørende til kritisk skadde barn som har vært utsatt for en trafikkulykke. Dette for å få et sykepleiefaglig perspektiv i tillegg til sykepleieteoretikeren vi hadde bestemt oss for å benytte i oppgaven.

Når jeg nå ramser opp alle disse faktorene ser jeg at vi har hatt en prosess gjennom hele studieåret som tilsier at vi har jobbet strukturert og målrettet for å nå dit vi nå har kommet i dag; å endelig kunne si at vi er ferdige med bacheloroppgaven for Bachelorstudium i sykepleie, kull 2007. Selv om dette også betyr at vi er ferdige i god tid før innleveringsfristen og andre velger å benytte all den tiden vi har fått til rådighet for å få til et best mulig resultat. Det betyr der i mot heller ikke at vi ikke har fått til et bra resultat, men er spent på om vi klarer å få til en B i hvert fall. Har så lyst til å gjøre det bra også på bacheloroppgaven, selv om det skal mye til, det er jeg fullstendig inneforstått med! Det hadde bare vært så gøy å kunne avslutte hele studiet med en bra karakter :-)

Jeg skal nå sette meg ned og lese gjennom hele bacheloroppgaven (på hele 50 datasider) og se om jeg føler meg komfortabel med å levere den i morgen tidlig, eller om det er noen endringer jeg synes vi må gjøre. Det samme gjør de andre i kveld, så får vi se hva vi ender opp med å gjøre. Kanskje vi må møtes en siste gang på skolen i morgen og se på den sammen, for deretter å gå og levere den alle sammen. Jeg må innrømme at den tanken føles mye tryggere enn at vi er fullstendig ferdige med den nå, det er litt skummelt å tenke på. Later ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Endelig ferdig med bacheloren Miss Tan? gratulerer! da er det lite skole på bloggen fremover kanskje? hehe

you know who;)

Jeanette (JEA) sa...

Jupp, endelig ferdig, holder på med aller siste finish før innlevering nå! :D Tusen takk for det ;D Jupp nå blir det 0 skole frem til etter påskeferien, sinnsykt deilig altså! :-)

Anonym sa...

høres bra ut;) du får heller konsentrere deg om å slikke litt påskesol da vet du!

Jeanette (JEA) sa...

Mhm, det skal bli så nydelig, har ikke ord for det engang! :D Første påsken på flere år som jeg ikke har noe studiearb. å gjøre, bare slappe av! :-)