fredag 5. mars 2010

Summer oh'ten & K-town

I dag da jeg våknet var det ikke solskinn, og da er det straks hakket vanskeligere å sprette ut av sengen kjenner jeg. Det nydelige været som har vært de siste dagene gjør vannvittig mye med humøret, og jeg gleder meg til de dagene fremover hvor jeg våkner hver dag og skimter solskinn gjennom de brune, lange gardinene på soverommet mitt i leiligheten. Tiden fremover kommer også til å gå fort. Vi er nå i slutten av første uke av de fire ukene som har blitt satt av til kun bachelorskriving, og fredag 26.mars er innleveringsfrist for bacheloroppgaven. Uken etter er det påskeferie og den skal planlagt nytes til det fulle uten så mye som en titt ned i studiebøkene, deilig! Litt jobbing kan det hende det blir da, men det er jo bare gøy :) Deretter er det praksis i hjemmesykepleie i 7 uker og den åttende uken har jeg planlagt til opplæring som sykepleier på Sørlandet Sykehus, noe som igjen betyr at jeg må ha funnet meg en leilighet i Kr.sand innen den siste uken i mai. Jeg har vært på utkikk en stund nå men det er ennå litt tidlig i og med at de utlyser fra 1.april osv, men jeg skal nok klare å finne meg en finfin leilighet innen mai. Jeg ønsker å bo i sentrum, helst i området rundt kvadraturen, men vi får se :)

Etter uken med opplæring i Kr.sand har vi noe obligatorisk undervisning på skolen i begynnelsen av juni, blant annet en førstehjelpsdag på Rafnes med iscenesatte traumeulykker osv, det kommer til å bli spennende! Min drøm er jo å jobbe som akuttsykepleier, enten i ambulansetjenesten, akuttmottak eller som redningsmannskap. Jeg må bare bli enda litt tøffere og få litt erfaring på beina først;-)

Den første uken i juni kommer det til å bli litt pendling mellom Porsgrunn og Kr.sand, og uken etter har vi muntlig høring i bacheloroppgaven og får vår endelige og avsluttende karakter for hele studiet. 18.juni har vi avgangsstudentene på sykepleie kull 07 avslutning på skolen, og så bærer det rett til Kr.sand for å begynne sykepleier-karrieren min på det blide sørland. Gud som jeg gleder meg! Jeg er så glad og stolt over alt jeg har fått til hittil, og har virkelig stått på for å nå drømmene mine. Jeg tror ikke drømmer kun skal forbli drømmer, man skal følge drømmene sine og leve etter beste evne for å oppnå dem. Vi har alle drømmer, enten de er store eller små. Noen drømmer stort om et liv i USA, om en reise til Afrika eller en jobb innenfor fashion. Uansett hvor stor eller liten din drøm er så synes jeg at du skal følge den, slik at nye drømmer igjen kan skapes :)



Legger til slutt inn et bilde av byen som har alt, Kr.sand. ♥

Ingen kommentarer: