søndag 15. mai 2011

Øyvind-Christoffer sin konfirmasjon

I dag var vi som nevnt i konfirmasjon. Det var det ene søskenbarnet mitt sin dag i dag, Øyvind-Christoffer. Dagen startet med at både mamma og jeg klarte å forsove oss, damn you gode seng. Så kommer mamma løpende inn til meg 'Jeanette du må stå opp, klokka er elleve!' Tusen takk for en knall-god start på dagen, jeg som hadde satt vekke-klokka mi på 10:00, liksom. Slår meg selv i huet for at jeg er så flink til å skru av vekke-klokka i søvne, jiiiizeeeez. Etter febrilsk stressing rundt i hele huset i Eikelia fikk vi hevet på oss sminke og klær og kom oss omsider avgårde, jeg med håret i en halvtovet-flette fra gårsdagen (altså u-stylet). Pappa og Kevin var ikke lite oppgitt over oss, da. I tillegg til dette kaoset så fant vi jo ut da pappa plottet inn på GPS'en at hey, at det var jo ikke i Arendal konfirmasjonen skulle avholdes, det var jo i Grimstad. Kjære Himalaya, det ble ikke bedre i hvert fall. Mamma og jeg er veldig like, og vi er like b-mennesker begge to, veldig kræsj når det kommer til dette med planlegging og timing fra morgenkvisten (selv om mamma er hakket bedre enn hva jeg selv er) og til alt overmål så må det jo også nevnes at hun klarte å sprette meg ut 3 uker senere enn hva hun hadde termin på meg for, så hun har jo fått den treigeste ungen i verden, stakars.

Men anyway, vi kom bare ca. 10-15 min forsent til konfirmasjonen da (heldigvis). Mamma og jeg kjørte min bil nedover og pappa og Kevin (min lillebror) kjørte Audien. Jeg skulle jo videre til Kr.sand etter konfirmasjonen og i tillegg er det mye koseligere å ha selskap på turen så vi delte familien i to. Så over til heders-konfirmanten for dagen, det var veldig koselig i konfirmasjonen til Øyvind-Christoffer i dag og tante Erika hadde stelt så fint i stand til hans dag og ordnet med så utrolig mye god mat. Min onkel kommenterte faktisk at jeg spiste veldig mye kake (
er det rart i da?) :P Karbonader, laks&eggerøre, roastbief, kyllingbryst, gode salater, cabbaret +++, det manglet ingenting på dette koldtbordet nei. Og til dessert, bløtekake, sjokoladekake, pikekyss (mwaaah ;*), daimkake, non-stop iskake, twist, kringle, og en kake som jeg ikke husker hva heter men som var rå-god. Jeg rullet nesten ut derfra etter å ha trykket i meg 2 x sjokoladekake, 3 x pikekyss, 1 x daimkake, 1 x non-stop is-kake, 1 x kaken-jeg-ikke-husker-navnet-på og altformange x twist, + all maten på dette koldtbordet også, da. Ikke rart min onkel lo litt av meg, nei, ser den, hehe. I tillegg fosset tårene mine på da søskenbarnet mitt fikk ny pc som han ble glad for at han begynte å gråte, herreminn altså, jeg er så utrolig sentimental. Var så koselig å se hvor glad han ble, han er så skjønn og en utrolig snill gutt, han har virkelig omtanke for alle rundt seg, virkelig en god egenskap han i-besitter :-)

I tillegg møtte jeg og Kevin mamma's biologiske mor for første gang i dag, så dette var en spesiell dag for oss så jeg var spent på hvordan det kom til å bli og hadde forventninger
til denne dagen. Det var veldig koselig i hvert fall, jeg likte henne veldig godt og fikk god kontakt med henne følte jeg, det så det ut som at Kevin også gjorde. Vi satt lenge og pratet og det satte jeg pris på. En virkelig fin og minnerik dag. Og så noen bilder, tok dog ikke så mange med mitt eget kamera da det var mange speil-reflekser som fór rundt i lokalet (mitt lille rosa kan ikke måle seg liksom)



Familien min :-)



Min mamma & jeg ♥ Jeg er veldig glad i deg!


Måtte jo snike til meg et bilde med konfirmanten ♥



Min biologiske mormor & jeg, og min tante i bakgrunnen :-)

Gratulerer så mye med dagen Øyvind-Christoffer, og vel overstått til min tante som hadde ordnet så fint til for han i dag! Tusen takk for en virkelig fin dag! :-) ♥

Ingen kommentarer: