torsdag 26. mai 2011

26.05.2009 17:34

Har dere hørt ordtaket: det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær? Vel, i dag er jeg bombesikker på at det fantes både dårlig vær og dårlige klær! Da jeg våknet i dag kl 06:15 stri-regnet det nemlig, ikke særlig deilig sykle-til-jobb-vær akkurat. Jeg var og bombesikker på at jeg kom til å ende opp med å ta bilen opp til Eg heller, men jaggu fant jeg styrken i meg og sa jeg til meg selv ' Nei Jeanette, skjerp deg!' And bicycle it was, then. Jeg må dessuten lære meg til å ta sykkelen for i morgen, etter avslutning for 2 herlige jenter fra jobben, går turen hjem til Porsgrunn i min lille silverlight, og der blir den værende til den har fått seg en ny stolt eier. Jeg skal nemlig legge ut bilen min for salg i helga. Jeg gruer meg litt, det blir min 2. bil i løpet av min karriere som bilfører som ender opp på finn.no igjen. Blandede følelser ettersom jeg har blitt veldig glad i bilen min i løpet av de 2 årene vi har vært som hånd i hanske. Men man må bare tenke fremover, det nytter ikke leve i fortiden.

Fy farao, i skrivende øyeblikk kom jeg til å tenke på at det muligens er akkurat 2 år siden i dag som jeg kjøpte bilen min (husket ikke datoen men husket at det var mellom 20. og 30. mai), og jaggu fant jeg en kvittering fra bilforhandleren som bekreftet nettopp dette. Det er så rart hvordan underbevisstheten jobber i oss, eller i meg i hvert fall.
Husker så godt denne dagen, og dagen etter (altså 2 år siden i morgen) reiste jeg ned til Kr.sand i den, i morgen reiser jeg tilbake til Porsgrunn fra Kr.sand, i samme bilen. Det er rart hvordan ting forandrer seg :-)


Det stemte nesten på tidspunktet også til og med, akkurat nå er kl 16:56.



Morgentryne rett før ut på tur aldri sur på sykkel kl 07 i morges.



Nå tenkte jeg å hive meg på sykkelen og ta turen ned på Elixia i byen, deretter skal jeg en tur ut på Sørlandssenteret og blant annet kjøpe meg en
bok, faktisk, av alle ting ja. Jeg gjennomførte noe i går som har hengt på skuldrene mine i en god stund nå og jeg har hele tiden tenkt at jeg har hatt mest lyst til å utsette det, mest fordi jeg er litt redd for endringene det vil kunne medføre for meg. Men jeg tok til mot og gjorde det, og nå er jeg midt i en venteperiode og sitter med spenningen i halsen, derfor lovte jeg meg selv at jeg skulle belønne meg selv med en bok jeg har hatt lyst på lenge, etter jeg hadde tatt steget. Den vil og være en del av endringen og er derfor av nødvendighet i den forbindelse. Men nok om det for nå. Senere skal jeg på nattevakt, tjener godt opp mot 5000 kroner dette døgnet, og det kommer sabla godt med til alle endringene som skjer fremover. Blogges

PSssst: Fra lørdag står det også en nydelig liten sak med mitt navn på seg i Grenland Auto sine lokaler i Porsgrunn. Gud som jeg gleder meg til å prøvekjøre en bil jeg har hatt lyst på i gode 5 år! Og nei, dette er ikke endringen jeg snakket om ovenfor, det er en skikkelig bonus, som koster skjorta dog, men man skal faktisk følge drømmene sine.

Ingen kommentarer: