søndag 1. mai 2011

Workers day

Se det, nå kjører jeg til og med i gang med to blogginnlegg på "samme dag", det er ikke værst til å være meg, altså. Dvs. det forrige skrev jeg i natt, i mellomtiden har jeg sovet og nå har klokka nettopp passert 12:30. I dag er det 1.mai, arbeidernes dag, en viktig demonstrasjonsdag som begynte å ta form i politikk-Norge allerede i 1890. Først 57 år senere ble denne dagen markert som en offentlig høytidsdag i Norge. Selv skal jeg kun arbeide 2 timer av denne dagen, hvor de resterende timene blir regnet som 2.mai (kunne godt tenke meg å få helligdagstillegg hele vakten, skal nemlig på nattevakt i natt).

Min plan for første del av denne dagen var egentlig å sole meg, i og med at jeg ikke har fått stort mye sol på kroppen disse siste fantastiske sommerdagene da jeg på onsdag fikk utslett over hele kroppen (yesda,
N 2 the ICE!) som reaksjon på antibiotika, og siden har 96 % Aloevera-gel, antihistaminer og Hydrokortison-krem vært mine 3 BFF's. Disse fungerer svært dårlig med sol og varme sommerdager, til min store skuffelse, så slik har det da blitt. Nå er heldigvis utslettet så og si borte, men det er desverre sola på himmelen tilsynelatende også. Just my luck.

Litt inspo:


Dette kjøpte jeg til mamma til jul i en av de flotte interiørbutikkene i Kr.sand, nede i byen. Dette har hun hengt i gangen, en fin tanke å ha i hodet før man haster ut døra om morgenen.

Hva har dere tenkt til å bruke denne dagen til?

1 kommentar:

Anonym sa...

Er godt utslettet så og si er borte nå=) Typisk du fikk det rett før helgen og vet du. Ja de skiltene er så fine, de du hadde kjøpt var kjempe fine..vil handle noen selv;o)