onsdag 18. mai 2011

Hurray for Norway!

Så var det min tur til å skrive om 17.mai da, og hvordan min feiring var i går. Dagen begynte med pakking for min del, kl 06 om morgenen, etter kun 3 timer søvn. Deretter stelte jeg meg slik at jeg var heeelt klar til å dra. Jeg hadde nemlig dagvakt på sykehuset på 17.mai, men det var faktisk helt greit. Første gang jeg har jobbet på 17.mai og jeg var spent på hvordan det kom til å føles mens "alle andre" feirer 17.mai slik man "skal feire Norge denne dagen". Men som nevnt, det gikk veldig fint og jeg hadde en flott vakt på jobb med 3 skjønne jenter. Vi spiste en skikkelig 17.mai frokost sammen og koste oss, også fikk jeg lov til å gå kl 14 i og med at jeg skulle kjøre helt til Porsgrunn og feire her hjemme sammen med venner og familie. Så da var det på med finstasen, sminken var heldigvis ordnet etter pakkingen kl 06 og å sette seg rett i bilen med snuta vendt østover.

Jeg rakk heldigvis borgertoget i Porsgrunn fint (jada, jeg brøt og fartsgrensa hele veien), måtte styre litt for å finne parkering men det er nå så, 17. mai er jo i grunn litt
k.a.o.s, så sånn er det. I byen møtte jeg Tine og dem og så borgertoget sammen, så dro jeg og spiste med familien min. Det ble en rolig og deilig 17.mai, til tross for litt stress med turen hjem rett etter jobb, men vil man noe så får man det jo alltid til, slik tenker nå jeg i hvert fall. Senere kom en kamerat innom på kvelden. Jeg tok ikke så mange bilder denne dagen, jeg må bli flinkere til å gjøre det på 17.mai, men midt i alt kaos med folk er det ikke så fristende å dra opp kamera. Angrer litt nå skal jeg være ærlig, men bedre lykke neste år heller. En ting jeg bare må få sagt i denne dagens anledning er at jeg merker jeg er så takknemlig for at jeg har bunad. Utrolig glad for at jeg fikk den til konfirmasjonen min av foreldrene mine. Tusen takk for en deilig 17.mai skjønne mennesker!

Og en ekstra tanke gikk selvfølgelig til Siljus denne dagen, hun mistet pappaen sin for 1 år siden på 17.mai. Husker dagen i fjor så utrolig godt, allerede fra morgenen av følte jeg at det ikke var noe å feire denne dagen og dagen ble deretter også, og kl 16 fikk jeg den triste beskjeden. Det er rart hvordan underbevisstheten griper tak i oss. Til minne om deg og til omtanke for Silje, du var virkelig et flott menneske Kai Ole ♥



Gratulerer så mye med dagen Norge!

Ingen kommentarer: