onsdag 29. juli 2009

Love is raining down on me

Ser at jeg har hatt en lenger bloggpause igjen. Det har skjedd så mye i det siste, altfor mye. Alex dro til Alanya, Alex kom hjem igjen fra Alanya, jeg har jobbet ræva av meg til alle døgnets tider, enten dag, aften eller natt. Var på postgiro konsert i øs pøs regnevær og "storm" lørdag 18. juli om jeg ikke husker feil. Det ble tidlig kvelden da vi sto der kliss blaute og skrubbsultne så vi dro hjem til meg og spiste to store pizza, skravlet og sovnet, våknet litt smådårlig søndag morgen og dro på jobb søndag kveld og mandag morgen. Deretter hadde jeg fri et par dager før jeg jobbet natt til torsdag og natt til fredag.







Etter å ha sovet 2 timer fredag morgen da jeg kom hjem fra jobb klokken 08 om morgenen sto jeg opp igjen og hastet videre og da fredagskvelden kom hadde jeg rushet så mye i løpet av dagen at jeg gikk over stadiet hvor man har underskudd på søvn og ikke lenger føler seg trøtt engang. Etter å ha ryddet og vasket hele leiligheten og vridd meg noen timer i sengen klarte jeg til slutt å nå drømmeland. Lørdag morgen var det opp tidlig igjen for å ordne forskjellige ting før jeg skulle hente Tine og vi skulle på shoppingrunden vår. Etter å ha shoppet i 3-4 timer bar det hjem for å stelle seg for kvelden og innta mange alkohyler før konsert på Wrightegaarden med Lind, Fuentes, Nilsen & Holm (sikkert ikke riktig rekkefølge, bite me). Og det smalt kan man trygt si! :p Konserten var kjempebra og jeg var perfekt full og kanskje... ja, enda mer enn det egentlig, men det trenger ikke nevnes noe særlig mer :p Søndag morgen våknet jeg med feber og ordentlig dårlig form (ikke fyllesyke, faktisk), og ca 30 min etterpå ringte de fra jobb og spurte om jeg kunne jobbe søndag kveld. Det fristet ikke særlig mye men min samvittighet tar knekken på meg når jeg ser hvordan det til tider kan være når det er for få ansatte på jobb i helsevesenet så jeg sa ja og dro på jobb etter en veldig kald dusj og 1g paracet.









Meningen var egentlig at jeg skulle ha langfri fra jeg gikk av jobb natt til fredag - tirsdag morgen. Men, så ble jeg spurte rett før jeg skulle gå av vakt søndag kveld om jeg også kunne jobbe mandag morgen, og jeg sa ja selv om jeg kjente at kroppen min var ordentlig sliten helt fra jeg gikk av den siste nattevakten. De nettene tar helt knekken på meg! Etter jobb mandag ettermiddag fikk jeg igjen feber, en utrolig sterk hodepine og til slutt sa kroppen min ifra at den ikke tålte mer ved å kaste opp opptil flere ganger i løpet av kvelden. Jeg ringte jobb da jeg lå rett ut og var syk så jeg kunne ikke komme på jobb morgenen etter. Noen ganger må man bare lytte til kroppen sin, den sier virkelig i fra når det er nok. Det burde jo egentlig jeg vite som bare har et år igjen av min sykepleierutdannelse :p Så tirsdagen gikk med til å slappe ordentlig av i senga hvor jeg selv hadde blitt "pasient", og bli frisk før jeg dro på jobb i dag til morgenen. Og nå sitter jeg her og magen min brøler som besatt så nå skal jeg spise kyllingsalat og brødskive med nugatti. Ikke akkurat den beste combo, men det er det jeg chesser på nå ;) Btw, hjertet mitt savner deg, A <3 Jeg burde kanskje lytte til det?

Ingen kommentarer: