tirsdag 29. mars 2011

A year has passed by ♥ E01

Jeg tenkte jeg skulle begynne med en ny greie her på bloggen hvor jeg skal ta en titt tilbake i bloggarkivet mitt, ta en liten trip down memory-lane og se på året som har gått forbi. I hvert fall frem til juni-tid da, siden jeg da hadde en bloggpause på over 1/2 år etter dette og frem til for ca 3 uker siden. Jeg er så sabla god på blogg-pausene mine! Jeg blogget også tidligere, altså i 2008 og 2009, men pga en viss person (som jeg ikke ønsker å gå nærmere inn på) ble disse innleggene slettet da jeg ønsket en fresh start på bloggen når jeg etterhvert tok opp blogging igjen i 2009. Jeg orket rett og slett ikke se på den vonde tiden jeg da hadde lagt bak meg på det tidspunktet og derfor havnet alt der det hørte hjemme, i søppelkassa. Men nok om det. Here I go again, og hensikten med dette er å mimre som nevnt og samtidig se på tiden for et år siden, sammenlignet med hvordan livet og hverdagen min er nå.

For nøyaktig et år siden postet jeg dette innlegget, mandag 29.03.10 (trykk på bildet for å forstørre);



Nå: I dag arbeider jeg fortsatt på Sørlandet Sykehus, lungeposten, samtidig som jeg også arbeider i Kr.sand kommune i hjemmespl på Lund. I desember i fjor, altså i 2010, søkte jeg derimot på en ny stilling. En 100 % stilling for fag- og kommunikasjonsutvikling mellom stat og kommune, og like før jul ble jeg oppringt av en superhyggelig dame ved SSK og innkalt til intervju. Intervjuet ble avtalt til tirsdag 11.01.11 og etter dette måtte jeg vente i 1 uke før jeg fikk svar fra dem. Jeg kan ikke huske å noen gang ha blitt grilla verre på et jobbintervju (no offence), følte jeg tidvis ble stilt opp i et hjørne og der følte jeg meg veldig liten, men grunnen var visstnok at jeg så så veldig søt og snill ut (hmmm) og hun ville se om jeg også hadde bein i nesa (det har jeg jo, det ligger mer til denne jenta enn det folk aner nemlig!) Anyway, i mellomtiden fikk jeg tilbud om 50 % stilling på lungeposten også (frem til det hadde jeg gått på ekstravakter der, og hatt 50 stilling i hjemmespl - utrolig slitsomt i lengden), jeg takket ja til dette også med anmodning om at jeg kom til å prioritere den andre stillingen dersom jeg fikk tilbudet.

17.01.11 ble jeg oppringt og fikk tilbud om stillingen jeg var på intervju til, og hun avsluttet hele samtalen med å si: Du har virkelig bein i nesa Jeanette, det var det jeg trodde om deg også men sløyfen i håret og det søte smilet skjuler jo det litt, da. Jeg måtte le litt sammen med henne altså, etter dette går jeg ikke på jobbintervju med sløyfe i håret, i hvert fall ;-) 3. april går min stilling ved lungeposten ut, og 4. april begynner jeg i den nye stillingen, det er bare 6 dager til det og jeg har blitt tatt så godt i mot der allerede :-) Jeg ser veldig frem til dette, håper bare jeg er frisk til da. Nå er det også snakk om at det er noen andre positive endringer på gang for meg i arbeids-sammenheng, så stay tuned her på bloggen.

& en sang jeg hørte mye på denne dagen:



Ha en finfin vårdag alle sammen

2 kommentarer:

Tine - themakeupartist.blogg.no sa...

SV: Jeg har kjøpt det settet på Sigma.com! Anbefales, kjempe gode børster til en grei pris. Jeg har Travel kit, kjempe greit, der får en med ansikts børster og øyenskygge børster ;)

Anonym sa...

Hehe ja vet du hva da jeg var ferdig med å svare deg så tenkte jeg "oi burde vel ha postet dette på HENNES blogg da så hun får sett det" =P Du er så heldit som får fire ukers ferie, nå skal jo jeg slutte på windmill så da er det ikke sikkert det blir noe sommer ferie på meg hvis jeg får meg ny jobb med en gang=( Får ta en ukes ferie på høsten da heller:o) Men palmesus skal jeg uansett på!! Om jeg så må ut med egenmelding haha.