fredag 9. april 2010

Visning på leiligheter i Kr.sand i morgen

Tenkte at det sannelig var på tide å skrive et innlegg, er noen dager siden sist nå ser jeg. Mye har hendt siden sist. Jeg har nå hatt tre vakter i praksis i hjemmesykepleien, og jeg trives så utrolig godt! Jeg liker måten å jobbe på, det oppleves for meg som å gå på besøk, hvor jeg utfører en liten jobb og hjelper dem med gjøremål, også går jeg videre til neste person jeg skal besøke, og slik går dagen. Og man går jo i realiteten også på besøk, men jobben man utfører er dog ikke like "liten" som den føles som eller som den kan virke slik jeg beskrev den. Også får man det lille avbrekket og pusterommet i bilen før man kjører avgårde for å besøke neste pasient. Jeg liker å se pasientene i deres eget hjem og jeg liker å ha en så nær relasjon til deres pårørende, det oppleves som å se hele mennesket i sin helhet, samt deres kontekst både på godt og på vondt. En slik mulighet får man ikke som sykepleier på et sykehus. Men misforstå meg rett, med det mener jeg ikke at det å arbeide på et sykehus er negativt, men jeg ser bare hvor stor betydningen av tilrettelegging for hjemmebaserte sykepleietjenester virkelig er for pasienter :-)

Sånn foruten om praksis disse dagene har jeg sittet aktivt og tittet på leiligheter til alle døgnets tider har jeg følt, og igjen føler jeg at jeg bor på finn.no, og det noe så til de grader, men nå har vi funnet 3 leiligheter vi har kontaktet de siste dagene og kunne tenke oss, og Malin og jeg skal på visning i Kr.sand i morgen! :D Tror det blir veldig bra, men jeg må innrømme at jeg også gruer meg noe, det er jo tross alt en big deal og vi skal nå bo i denne leiligheten først og fremst over lengre tid også da. Såe ja, litt nervøs er det vel lov til å være, tror det er naturlig, for ikke å snakke om at det er mye penger.

Planen for morgendagen ser i hvert fall slik ut, etter mye planlegging frem og tilbake:
1. Opp & Hopp kl 05:45!
2. Praksis fra 07:30 - 13:45
3. Kjøre til Kr.sand rett etter praksis
4. Første visning kl 16:20, andre visning kl 17:00, tredje visning kl 17:45
5. Ut å spise i Kr.sand :-)

Som dere kanskje ser så blir det en hektisk dag, og nå er klokken i skrivende øyeblikk 01:52 på natten så det er vel på tide å få seg noen timer søvn før morgendagen starter for fullt. Noe som er godt å tenke på er at det er lønning til mandag, det blir bra! Har ikke helt oversikt over hvor mye jeg har jobbet ekstra forrige mnd men grovoversiktlig vet jeg at det er mye, så er spent på hvordan lønningen ser ut :-) Fant forresten ut at jeg får igjen 10 000 kr på skatten også, gud for en herlig dag! Men nå hopper jeg i seng med et bredt smil om munnen. Denne dagen har vært nydelig! Nighty ♥

PS: Nydelig sang

2 kommentarer:

katrine sa...

Hvordan gikk det i går da snuppis ? fant dere drømmeleiligheten ? Hvor var dere å spiste der nede ?! :)

Justin bieber har faktisk mange fine sanger, selvom han er litt ung ;)

Klem

Jeanette (JEA) sa...

Det gikk veldig fint, vi står nå igjen med to leiligheter som vi er interessert i, så får vi se hva utfallet blir, får ikke vite det riktig enda. :-) Vi var på Peppes en tur, koselig :-)

Ja han har mange fine sanger, har flere på lager her ;-) Han er ung og dyktig altså! Likte du den der snupp? :-) Klemmer