fredag 15. april 2011

Fitness

I dag våknet jeg til strålende sol gjennom vinduet på barnerommet mitt, hjemme i Porsgrunn. Reiste hjemover en tur i går ettermiddag/kveld etter en "snar"tur innom sørlandssenteret. Her kjøpte jeg en hvit heklet shorts som blir døds-søt til sommeren. Anyway, da jeg kom ut av dusjen så hadde det rukket å skye over allerede, så enten brukte jeg sabla lang tid i dusjen i dag eller så skifter været sabla fort. Jeg som hadde hoppet i bikinien ble i hvert fall skuffa, med store bokstaver.

Som nevnt var Janne, Tone og jeg på et event på onsdag. Herbalife het det, og det var et helse-event som ble holdt i forretningen i Skippergata i Kr.sand. Først fikk vi mye info om selve Herbalife-konseptet og historien bak, deretter tok vi en full body scan hvor vi fikk scannet fettprosent, hvilemetabolisme, metabolsk alder, kroppens vanninnhold, magefett, benmasse, muskelmasse og til slutt en fysisk skår. Jeg gruet meg en smule på forhånd til dette kan man jo trygt si i og med at jeg har kuttet ut trening en stund (
Stine, du må bli friskmeldt, jeg går på veggen etter å trene på Elixia igjen snaaart) :P Men alt i alt så scoret jeg faktisk veldig bra, ble ganske overrasket om jeg får si det selv. Note to self: Jeanette, du må slutte å grue deg til prestasjoner! Deretter fikk vi prøvesmake forskjellige shakes. Her hadde de et bredt utvalg, men jeg landet på to stk jeg kunne tenke meg å bruke ifm. trening. Cookies&Cream og Tropisk mango. Himmel, den sistnevnte var faktisk farlig god! Litt sprit i den så..... nei, nå må jeg slutte å tulle, dette skulle jo være et innlegg om fitness, liksom.

Her kan dere se min
full body scan analyse:



43,4 kg muskler av totalt 59,9 kg kroppsvekt, det er ikke så værst bare det, til min store overraskelse. Man bygger tydeligvis litt muskler av å jobbe som sykepleier også ;-) Lars synes dog at jeg hadde litt stor fettprosent med mine 23,6 % da hans mål er 8 %.


Lars: ' 23,6 % ???!!?? Herregud det var møe! '
Jeanette: ' Skal du ha meg til å få anoreksia, eller?? '

Han glemte dog at jenter skal ha en del større fettprosent da vi skal ha litt mer fett på div. kroppsdeler. Med det vil jeg ønske alle sammen en finfin dag, selv om det ikke er helt vår ute i dag desverre. Mer likt høst.. Later ♥


Ingen kommentarer: