søndag 6. juni 2010

I don't want to walk this earth if I gotta do it solo

Siden jeg kom hjem til Porsgrunn igjen sent mandag kveld så har jeg hatt noe obligatorisk skole et par dager denne uken. Det var egentlig meningen at vi skulle ha undervisningen tirsdag-torsdag denne uken, men pga sykdom så fikk vi fri fra forelesningen på onsdag og da ble heller dagen tilbragt på beachen med Tiny og Katrine, superkoselig! :-) På tirsdag hadde vi katastrofedag på Rafnes med fem iscenesatte ulykker. Utrolig spennende og læringsrik dag, skulle ønske vi hadde flere slike dager igjennom disse årene istedet for å øve på KFS i sengereiing f.eks. Hvem har ikke mer nytte av katastrofeøvelser som sykepleier? Us! Anyway, vi hadde først en iscenesatt trafikkulykke, deretter en gassulykke, fallulykke, drukningsulykke og til slutt en iscenesatt ulykke med brann. Igjen, utrolig spennende og jeg merker godt hvor mitt interessenivå innenfor sykepleie ligger når vi har slike øvelser. Akuttsykepleie i mitt hjärte :-)

De andre dagene denne uken har jeg tilbragt på Olavsberget med Tiny, Katrine og Hanne. Jeg bare elsker sommeren altså, det er så utrolig deilig å kunne slappe av på beachen og bli brun, brunere & brunest. Jeg har fått skikkelig farge nå siden helgen, det var jo ganske bra vær i Kr.sand forrige lørdag også, så etter litt interiørshopping til leiligheten tok Malin og jeg med oss chicken-curry baguetter og is-te og la oss ut på terassen i flere timer og bare nøt livet mens sola stekte på kroppen. Veldig glad for at vi har hage til leiligheten altså :-) Denne helgen er det ikke stort annet å skryte av enn været. Jeg har gitt meg selv husarrest denne helgen for å få lest til muntlig eksamen til tirsdag hvor jeg skal forsvare bacheloropppgaven. I og med at vi fikk B (5) på bach.oppg så har jeg ikke lyst til å synke i karakter og satser derfor på B eller A på muntlig høring, så da må man jo lese litt før grillingen begynner på tirsdag også! I går ble jeg bedt med på grilling og drikking på en strand her i nærheten og i kveld ble jeg bedt med på kino, men jeg har hatt litt selvdisiplin og klart å motstå fristelsene tross alt ~ flink! Akkurat i kveld skal jeg likevel ikke skryte på meg at jeg har lest så mye, men fikk lest litt tidligere i sola i dag tho'. Ellers har kvelden gått med til vasking av tøy, reiser tilbake til Kr.sand rett etter eksamen på tirsdag, også har jeg sett de fire siste episodene av Gossip Girl S03, inkludert sesongfinalen som blir sendt på tv nå til mandag. Klarte bare ikke dy meg og vente, og jeg har kun ett ord angående sesongfinalen; trist!



S & B leaving for Paris for the summer. Tiny & Jea leaving for Kr.sand + Kos or Magaluf this summer! Tror sommeren 2010 kommer til å bli super! :-)

Nå roper sengen straks på meg kjenner jeg, eksamenslesing og taning på beachen med Tiny venter i morgen. Har forresten noe å meddele med dere:


1 kommentar:

Janne sa...

er det ikke snart på tide å blogge litt igjen? ;)

Janne